9001160012 |
De l'emoció a l'acció intel·ligent |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
22/2/2019 - 10/5/2019 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
105
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs desplegarem tot un seguit d’oportunitats per encetar un procés individual, de reflexió i anàlisi, en l’esfera emocional i intrapersonal. A partir d’aquest, es proposaran accions concretes de millora que permetin un procés de desenvolupament que ens condueixi a una acció més eficaç i saludable en les dinàmiques personals, afavorint les relacions interpersonals i d’equip.
|
| |
Objectius |
· Reflexionar sobre les dimensions del pensament, sentiment, desig, accions i les seves interrelacions amb la nostra pròpia actuació, tot propiciant l’autoexploració.
· Reflexionar sobre com podem millorar les possibilitats de connexió amb membres de l’equip per incloure tothom i generar benestar amb les nostres accions.
· Desenvolupar els aspectes emocionals i cognitius que ens ajudaran a tenir mirades més complertes, ajustades i realistes amb nosaltres i el nostre entorn.
· Comprendre què suposa actuar de manera intel·ligent, i valorar les conseqüències de fer-ho.
· Triar entre les diferents opcions aquella que ens és més eficaç i gratificant.
· Identificar els ‘contagis emocionals’ i regular-los.
· Conèixer i entrenar els diferents aspectes de la intel·ligència emocional per gestionar la pròpia i la dels sistemes on estem immersos.
|
| |
Continguts |
Introducció. Reflexió per a l’autoeficàcia:
- Nivells de reflexió personal.
- Pla d’acció personal.
Dimensió emocional:
- Vivència de les nostres emocions i de les dels altres.
- Funció de les emocions.
- Tipus d’emocions.
- Pensaments i sentiments.
- Autoconsciència emocional.
Competències de les persones emocionalment intel·ligents:
- Autoconsciència.
- Autogestió.
- Consciència social.
- Consciència de les relacions.
Diàleg emocional intern i extern:
- Situació i reacció emocional. Bombolla lògica.
- Millora de la nostra capacitat de comprendre el que passa.
- Errors cognitius.
- Gestió saludable de les emocions. Gimnàstica emocional.
- Creences personals.
- Creences limitadores d'un mateix.
- Creences i pensaments.
Dimensió intrapersonal. L’autoconeixement:
- Autoconcepte. Autopercepció.
- Valors personals.
- Autoacceptació o negociació amb un mateix.
- Autoeficàcia. Autoconfiança.
- Experiències d’èxit. Autorealització.
- Tolerància a la frustració.
Dimensió interpersonal:
- Empatia. Legitimació d’emocions.
- Estils de comunicació. Comunicació no verbal.
- Escolta activa. Assertivitat.
- Conflictes i oportunitats. Marc conceptual. Elements que intervenen en la resolució.
- Diferents formes d’abordar els conflictes.
Metodologia:
La metodologia de treball es fonamenta en les experiències de la persona envers els seus grups de referència, tant del seu context professional com personal, i de les seves reaccions davant les diferents situacions viscudes. Es treballen els conceptes teòrics i es contextualitzen, amb l’objectiu de millorar habilitats concretes per augmentar la qualitat i el benestar. La finalitat és que els professionals puguin aplicar els aprenentatges a la seva realitat quotidiana.
El treball es realitzarà a partir de lectures, vídeos, etc., que generalment implicarà la participació en fòrums i l’elaboració de treballs i pràctiques en diferents formats.
|
| |
Avaluació |
S’han de fer totes les activitats plantejades i amb un mínim del 80% amb consideració positiva per part de la persona formadora
|
| |
Requisits de certificació |
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i amb el 100% amb consideració positiva per part de la persona formadora.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|